NieuwsVideo

Jacques Brel moet België aantrekkelijk maken

 

Het bezoekersaantal van ons land moet omhoog. Dat is het doel van een nieuwe campagne van onze federale regering. ‘België, eigenzinnig fenomenaal’ focust op alle Belgische personen, monumenten en plaatsen die het land gebracht hebben tot waar het nu staat. Zo heeft de regering er 99 gevonden die allemaal samen buitenlanders moeten aantrekken het Belgenlandje te bezoeken.

In het straatbeeld kon je de campagne al voelen door de talrijk aanwezige affiches van reusachtig formaat. Het startschot van de nieuwe campagne werd daarom gegeven op het Victor Hortaplein in Brussel onder het beeld van Jacques Brel. Hij is namelijk één van de 99 redenen die moeten aantonen dat België eigenzinnig fenomenaal is.

Patrick Riguelle en Jan Hautekiet waren uitgenodigd om de campagnestart muzikaal in te leiden. Later zou ook Daan de hommage aan Brel vervolledigen.

 

Reportage: Arne Merlo, camera en geluid: Tim Buhck