LIFESTYLE – De nieuwe campagne van het Nederlandse kledingmerk Suitsupply is niet in goede aarde gevallen bij de volgers van het merk. De campagnebeelden, waarop mannen kussend of innig omhelzend worden afgebeeld, lokken massaal negatieve en homofobe reacties uit.

New Spring Summer 2018 | Find Your Perfect Fit

A post shared by Suitsupply (@suitsupply) on

Suitsupply stond in het verleden al bekend om vaak controversiële en vrouwonvriendelijke campagnes naar buiten te brengen. Voor de komende lentecollectie brengt het merk een campagne met homofiele modellen. Maar de weerslag van die campagne is beenhard.

Op sociale media is de afkeuring het hardst te merken. Vierentwintig uur na de lancering van de ophefmakende campagne verloor het Nederlandse modebedrijf tienduizenden volgers op sociaal netwerk Instagram. De teller zou momenteel op zo’n 12.000 staan.

Suitsupply heeft wereldwijd kledingwinkels in 24 landen. Toch worden de bewuste campagnes niet in de vestigingen in Rusland en de Verenigde Arabische Emiraten gebruikt.

Tekst: Gio Vetters, foto: See-ming Lee