StoriesVideo

CUBZZ schenkt al haar winst weg aan kinderorganisaties

In oktober 2015 richtte Wouter Cauwenbergh het merk CUBZZ op. Niet om er zelf rijk van te worden, maar om alle winst weg te schenken aan kinderorganisaties. Eind mei komt hij met een nieuw project: CUBZZ 4 CUBZZ.

Het begon allemaal met één product: een chocomelk op basis van soja. Ondertussen zijn er ook al vier varianten CUBZZ-koffie en de bedoeling is dat het assortiment snel gaat uitbreiden. Van ijsjes, over brooddozen tot gsm-abonnementen, zolang het maar eerlijke producten of diensten zijn.

Aan de hand van een unieke code die op elke verpakking staat, kan je zelf kiezen naar welk project de winst van jouw aankoop gaat. Als je de code niet gebruikt, wordt de winst automatisch verdeeld over de projecten.

De CUBZZ-producten zijn terug te vinden in de meeste winkels van Carrefour en bij enkele zelfstandige ondernemers die volledig achter het verhaal van CUBZZ staan. Binnenkort kan je de producten ook online bestellen via de website.

Reportage: Mathilde Van Heuckelom, camera: Tim Buck, geluid: Mathilde Van Heuckelom