De 24-jarige Tarik El Zammouri uit Antwerpen motiveert jongeren via zijn kledinglijn DREAMCHSER. Hij begon met een inspirerende blog op Instagram die uitdraaide op een succesvolle kledingcollectie. ‘Bij mij gaat het niet om wat T-shirts bedrukken en verkopen. Er zit echt een verhaal achter dat ik wil overbrengen bij de mensen.’

Dromen najagen, jongeren motiveren om hard te werken en inspirerende quotes: daar gaat het bij Tarik om wanneer we het over DREAMCHSER hebben. De jonge ondernemer studeerde mechanica en werkt nu als CNC-operator bij Atlas Copco. Van jongs af aan was hij al gepassioneerd door fashion. ‘Ik stond er nooit bij stil dat je als gewone mens een kledinglijn op de markt kon brengen. Het leek mij onmogelijk omdat ik dacht dat je er een groot budget voor nodig had en veel investeerders.’ Tot hij een artikel las dat ging over een man die hetzelfde beroep als hij uitoefende en zijn eigen kledinglijn startte. Op dat moment realiseerde Tarik zich: ‘Met alle respect voor die jongen, maar dit kan ik ook en beter.’ Hij behaalde zijn diploma bedrijfsbeheer en ging aan de slag als zelfstandige.

 

View this post on Instagram

 

Time to work. SS19 coming soon. @dreamchser_

A post shared by Tarik El Zammouri (@tarikelzammouri) on

Maar bij Tarik draait het niet alleen om de kledinglijn zelf. Het gaat ook om de boodschap erachter die hij wil meegeven, namelijk mensen motiveren om hun doelen na te streven. ‘Ik wil een community creëren van jongeren die ook dromen hebben en hard werken om die op een dag waar te maken.’ Binnenkort wil Tarik ook graag een blog beginnen waar hij dan elke week een persoon in de spotlight zet die iets gerealiseerd heeft. ‘Dat wil ik dan delen met anderen.’

Van inspirerende Instagramblog naar kledingcollectie

‘Voor ik mijn eerste kledingstuk op de markt bracht, ben ik eerst met een blog begonnen’, zegt Tarik. Hij maakte een Instagrampagina met allerlei foto’s van coole auto’s, sportmensen en beroemdheden met daaronder een motiverende quote. Alvorens hij startte met zijn eigen kledingcollectie telde zijn Instagramaccount al meer dan 17 000 volgers. Ondertussen met DREAMCHSER bereikte hij de 28 000.

Van urban naar streetwear

‘Ik begon met een urban, basic stijl die stilletjes aan groeide tot meer streetwear.’ Hij wil een brug creëren tussen normale basics en streetwear. Dat valt duidelijk in de smaak, want Tarik heeft al een aardig cliënteel opgebouwd zowel in het binnen- als in het buitenland. ‘Ik kreeg zelfs al bestellingen vanuit Amerika.’

DREAMCHSER biedt een uitgebreide collectie aan van T-shirts, zwemshorts, chest bags, hoodies, petten, vesten en zelfs mondmaskers. Elk kledingstuk wordt bedrukt in een Antwerps atelier. De prijs ligt tussen 30 euro voor een T-shirt tot 70 euro voor een vest. ‘Voor mij is het belangrijk dat mijn merk betaalbaar blijft. Het gaat niet alleen om de kledinglijn maar ook om de boodschap erachter. Ik wil mensen aansporen om hun dromen waar te maken. Als ik dan mijn kleding verkoop voor honderden euro’s, dan zou het verhaal niet meer kloppen natuurlijk’, vertelt Tarik.

 

View this post on Instagram

 

‘A HUSTLER ATTITUDE CHANGES EVERYTHING’ Discover the SS19 collection.

A post shared by DREAMCHSER. (@dreamchser_) on

Shoot in Dubai

Vorig jaar bezocht Tarik Dubai voor het eerst en it was love at first sight. ‘Tijdens mijn reis ontdekte ik allerlei leuke locaties die ik dan had opgeslagen’, zegt de jonge ondernemer. Achteraf besloot hij om daar zijn zomercollectie te shooten. ‘We keerden terug met een geslaagd resultaat.’ Ondanks de talrijke aanvragen voor bestellingen houdt Tarik het down to earth. ‘Op de pagina van DREAMCHSER vind je niets van mij terug; ik heb daar bewust voor gekozen. Ik wil niet bekend worden als founder van het kledingmerk.’

View this post on Instagram

 

We would like to introduce you to the brand new SS19 collection. Explore the collection at dreamchser.com

A post shared by DREAMCHSER. (@dreamchser_) on

‘Ik wil dat mensen zeggen: jouw verhaal inspireert mij of jouw merk inspireert mij, dat geeft me de motivatie om verder te doen.’ Zulke reacties krijgt Tarik dagelijks binnen en dat geeft hem voldoening.

De jonge ambitieuze ondernemer zit nog vol dromen en ideeën die hij op een dag hoopt te realiseren. ‘Wat ik graag zou willen is in Forbes Magazine staan. Niet als de rijkste maar als zelfgroeiende, jonge ondernemer.’

Tekst: Kautar Doukali, foto: Instagram Tarik